Vlaanderen krijgt "Brexit Helpdesk" voor mogelijke harde brexit
Friday, November 16, 2018
Vlaamse bedrijven zijn niet voorbereid op een mogelijke "harde brexit", de uitstap van Groot-Brittanni uit de Europese Unie zonder grondige afspraken. Dat zegt Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA). "Die bedrijven worden dan plots geconfronteerd met douaneformaliteiten en controles, vooral op voedsel en vlees", zegt Bourgeois. Daarom keurde de Vlaamse regering een Brexit Actieplan goed, met onder andere een Brexit Helpdesk die bedrijven advies kan geven. "We gaan bedrijven ... Read more
EU promises visa-free holidays for Britons in Europe
Friday, November 16, 2018
Britons will not need visas for short trips to the EU, even if the country crashes out of the Union with no deal, the European Commission has said, as long as the UK allows visa-free travel for EU nationals.

Commission vice-president Frans Timmermans said the EU is proposing that Britons would be exempt from requiring visas for trips of up to 90 days within any 180-day period, but it would require a reciprocal deal for EU nationals.

Nationals from 56 countries outside the EU are already ... Read more
Shoppende robots, hologrammen en meelevende chatbots: zo ziet customer experience er morgen uit
Friday, November 16, 2018
Customer experience is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. "Maar dat was slechts een voorsmaakje in vergelijking met wat ons de komende jaren te wachten staat", zegt Mark de Bruijn, Customer Experience Futurist bij SAP Customer Experience. "In sommige sectoren is men zich nog helemaal van geen kwaad bewust, zeker in B2B, maar dat is slechts een kwestie van tijd. Er hoeft maar één bedrijf uit zo'n sector wakker te worden voor de nieuwe realiteit van vandaag, en al de anderen zullen ... Read more
IATA wil af van de reisbureaus
Friday, November 16, 2018
In de wandelgangen van de internationale luchtvaartindustrie gonst het van allerlei geruchten in verband met de nieuwe politiek van de IATA tegenover de reisindustrie. Dit als gevolg van de 41STE PASSENGER AGENCY CONFERENCE in Genève, eind oktober 2018.

Zo zou het de bedoeling zijn om binnen een vijftal jaar nog de helft over te houden van het huidig aantal IATA kantoren. De Belgische belangengroep BTO stelt: "Dat kan kloppen. Zeker wanneer men weet en beseft wat zich de jongste maanden ... Read more
Lufthansa launches B2B travel platform
Friday, November 16, 2018
LUFTHANSA GROUP HAS EXPANDED ON A PARTNERSHIP WITH BERLIN-BASED START-UP YILU TO LAUNCH AN END-TO-END TRAVEL AND MOBILITY PLATFORM.

Since August, Yilu's platform has allowed Eurowings passengers to book Mytaxi rides directly through the airline's own app.

Lufthansa says the integration "is only the first partnership" enabled by Yilu - which was founded by Lufthansa and its Innovation Hub. The group says the long-term goal of the company is to consolidate the travel and mobility services ... Read more
Hard Brexit could hit travel and tourism across Europe
Friday, November 16, 2018
TUI, Thomas Cook, international airlines and European destinations could all be impacted if the UK leaves the EU next March without an agreement covering key issues for the travel and tourism industry

What kind of Brexit will there be? Hard, soft or something in-between? This question remains unclear despite yesterday's agreement between London and Brussels, which requires political approval by the British Parliament and EU states in the coming weeks.

Fears remain that the UK's exit ... Read more
Les billets de train seront entièrement remboursés à partir de 2 heures de retard
Friday, November 16, 2018
LE PARLEMENT EUROPéEN VIENT DE SE PRONONCER EN FAVEUR D\'UN FORT RENFORCEMENT DES DROITS DES USAGERS DU TRANSPORT FERROVIAIRE, QUI PRéVOIT UNE MEILLEURE INDEMNISATION DES PASSAGERS EN CAS DE RETARD OU D\'ANNULATION DE TRAIN.

Les indemnisations liées au retard d'un train vont largement augmenter. Actuellement, les retards entre 30 minutes et deux heures donnent droit à un remboursement de 25% du prix du billet [1], entre 2 et 3 heures à 50% et plus de 3 heures à 75% du tarif.

Selon un ... Read more
Meer geld terug bij treinvertraging hele EU
Friday, November 16, 2018
Treinreizigers in de hele EU krijgen als het aan het Europees Parlement ligt in de nabije toekomst hogere compensaties bij vertragingen of annuleringen van treinen. Wie een lang traject wil afleggen moet dat op één ticket kunnen doen, ook over de grens heen. Mensen met een beperking hebben recht op kosteloze hulp en het moet eenvoudiger worden om fietsen mee te nemen.

Het parlement stemde voor een herziening van de passagiersrechten en -verplichtingen die de ongelijkheid tussen EU-landen ... Read more
NL : Consumentenbond stuurt Ryanair boze brief
Friday, November 16, 2018
De Consumentenbond heeft een boze brief gestuurd naar de leiding van luchtvaartmaatschappij Ryanair. In het schrijven wijst de consumentenorganisatie op de aanhoudende problemen bij de Ierse prijsvechter, waarvan reizigers veelal de dupe zijn.

De bond wijst op de vele vluchten dit jaar en vorig jaar die ofwel vertraagd ofwel geannuleerd werden door onenigheden tussen de leiding van Ryanair en het personeel. De prijsvechter weigert ook veel gedupeerde passagiers te compenseren, terwijl ze ... Read more
Drie nieuwe Thalys bestemmingen
Thursday, November 15, 2018
Zie

https://www.thalys.com/be/nl/bestemmingen [1]

Links:
------
[1] https://www.thalys.com/be/nl/bestemmingen Read more